Aqaba - Amman - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Grit en Steef - WaarBenJij.nu Aqaba - Amman - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Grit en Steef - WaarBenJij.nu

Aqaba - Amman

Door: Steef en Grit

Blijf op de hoogte en volg Grit en Steef

28 April 2009 | Nederland, Haarlem

Hallo allemaal,

Gistermiddag zijn we weer thuisgekomen. Het is hier nog even wennen na het mooie weer dat we in Jordanie hebben achtergelaten.

We hebben zondagochtend nog een beetje rondgekeken in Aqaba. De Souq ("markt") in het oude centrum was erg leuk en er was zowaar een aardig archeologisch museum en wederom een ruine van een kruisvaarderskasteel waar we ons mee hebben vermaakt. Daarna nog langs het strand gelopen en muntthee gedronken aan het water. Erg relaxt.

In de middag vertrok onze bus naar Amman. Nadat we onze bagage hadden laten checken door 'customs' (een kerel bij een tafel die een sticker op de tas plakte en een mooie stempel op ons ticket zette) mochten we naar de balie 'confirmation'. Na nog een mooie stempel op ons ticket mochten we instappen. Onderweg nog genoten van het uitzicht op Wadi Rum en de bus moest nog een keer flink in de remmen voor een overstekende kameel ;-)
Het was erg fijn dit keer Amman binnen gereden te worden!

In Amman hebben we een flinke doos baklava ingeslagen en nog een keer de Souq doorgelopen. Daarna voor de laatste keer Jordanees gegeten (Mansaf, lam met rijst en yoghurt). Om half 5 werden we gewekt door de moskee en was het tijd om te vertrekken.

Nog een paar maanden en dan hebben we een volgende reis om aan te beginnen! Tot dan.

groetjes,
Grit en Stephanie