Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Grit en Steef - WaarBenJij.nu Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Grit en Steef - WaarBenJij.nu

Aqaba

Door: Steef en Grit

Blijf op de hoogte en volg Grit en Steef

25 April 2009 | Jordanië, Akaba

Hallo allemaal,

We hebben het zuidelijkste puntje van onze reis bereikt en zagen vanmiddag de borden voor Saoudi Arabie al onderweg. Eilat is ook goed te zien vanuit Aqaba.

Na Petra was het een kort tochtje naar de Wadi Rum. Helaas zaten we net buiten het officiele park in een nep-bedoeinentent maar dat mocht de pret niet drukken. Wadi Rum is echt schitterend. De eerste dag hebben we een tocht met een jeep gemaakt langs de belangrijkste high-lights (rotsformaties vooral) en vandaag hebben we weer een jeep genomen om ons naar een kloof te brengen waar we doorheen zijn gewandeld (zie foto's).

Gisteravond in het kamp zaten we lekker te lezen en kwam er plotseling een schorpioen op grit af gelopen! Het personeel heeft het beest uiteindelijk met een jampot gevangen. Ze waren zelf ook wel onder de indruk van het beest.
De (warme) douche hebben we vanmorgen trouwens maar overgeslagen. Het was nogal een vieze bedoening en we zouden toch weer gaan zandhappen. Vanmiddag in Aqaba lekker uitgebreid gedoucht!

Aqaba is niet erg bijzonder. Het is hier nu weekend ("zondag") dus het mini-strand lag vol met jordanezen. Echt fraai is het niet maar het heeft wel een relaxte sfeer. Onderweg naar het strand werden we een bakkerij ingepraat waar we gezien hebben hoe de pita-broodjes worden gemaakt (1 miljoen per dag maakten zij er). Grit en ik kregen nog een dikke zoen van een jordanees en vervolgens mochten we een bijdrage leveren aan de 'hele dure machines'. Ja, dat was weer een staaltje ontwikkelingswerk ;-)

Morgen hebben we hier nog een halve dag om een beetje rond te kijken en daarna nemen we de bus terug naar Amman. Daar zullen we nog een keer de Souq induiken waarschijnlijk en dan is het weer afgelopen helaas.

groetjes,
Grit en Steef

• 25 April 2009 - 20:38

Tea En Jannie:

Jullie zijn aan het einde van de vakantie en wij gaan beginnen. We zullen zeker niet zulke prachtige rotsformaties zien en al helemaal geen schorpioen! Jullie reis is als een spannend avontuur: van alles meegemaakt! Een goede terugreis!
    Groetjes!

• 27 April 2009 - 08:55

Andrea:

een hoop avonturen weer! en jullie beschrijven het ook zeer aantrekkelijk.