Amman en Jerash - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Grit en Steef - WaarBenJij.nu Amman en Jerash - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Grit en Steef - WaarBenJij.nu

Amman en Jerash

Door: Steef en Grit

Blijf op de hoogte en volg Grit en Steef

19 April 2009 | Jordanië, Amman

Hallo allemaal,

De reis is gisteren soepel verlopen. We zijn om 22.15u lokale tijd geland en onze taxi stond al gereed. We hebben er weer een fraai visum bij in ons paspoort ;-)

Vanmorgen om kwart voor 5 waren we al wakker door jawel, de oproep tot het ochtendgebed bij 'tig' moskeeen. erg fijn!
Om 9 uur kregen we onze huurauto en zijn we vertrokken richting jerash. De stad uit ging soepel, ze rijden redelijk 'normaal' dat wil zeggen, ze halen rechts in, toeteren als ze voorrang nemen en houden zich niet aan hun rijbaan, als die al is aangegeven.
In Jerash hebben we een heleboel opgravingen gezien en een 'gladiator-show' in het hippodrome. Het forum, theater en de lange straat met zuilen waren erg indrukwekkend. Het is hier nog heel groen op dit moment (ca. 23 graden) dus veel bloemen in bloei, erg mooi.
Nadat we in Jerash hadden gegeten (een buffet dus we zijn meteenhet diepe in gesprongen en hebben geen idee wat we allemaal hebben gegeten maar het was zeker jordanees!)besloten we niet meer door te reizen naar Umm Qais bij de syrische grens, maar terug te keren naar amman om daar een wandeling te maken. Dat was een goede keus want we hebben 1 1/2 uur in Amman rondgereden op zoek naar ons hotel! GRRR! Onze kaarten waren niet toereikend, Jordanezen wisten niet waar ons hotel lag en als we dan een route hadden bedacht bleek het eenrichtingsverkeer!
Uiteindelijk hebben we de wandeling wel kunnen maken en genoten van de souks en het uitzicht vanaf de citadel.

Morgen rijden we via de dode zee, mount Nebo, Madaba en Kerak naar Dana.

Tot later!

groetjes,
Grit en Stephanie

• 19 April 2009 - 18:43

Tea:

Jullie maken wel van alles mee. Alleen dat verkeer al roept bij mij de kriebels op. Geniet maar van al dat moois.

• 19 April 2009 - 18:53

Marjon Bruins:

wat een spannende reis!
    volgende keer een gps meenemen? die hadden wij mee naar spanje en anders had ik die hotels ook niet gevonden.
    heel veel plezier, ga je nog in de dode zee zwemmen (of drijven)?

doei
    Marjon

• 19 April 2009 - 19:36

Rien Van Veldhuizen:

Het is hier ook prima weer, ietsje koeler als bij jullie. wat voor auto hebben jullie? airco?

Oom Rien

• 19 April 2009 - 20:27

Jannie:

Geweldig dat jullie tòch het hotel gevonden hebben! Dus Grit, je weet nu hoe je in Aman moet rijden!
    Steef, even die trappen van het amphitheater een paar keer op en af rennen, dan blijft je conditie op peil!
    En nu maar vroeg naar bed, want morgenochtend .....
    Welterusten en morgen een heerlijke dag!

• 19 April 2009 - 21:13

Nathalie:

Niet zoveel 'wie is de mol' kijken jij!

• 20 April 2009 - 09:05

JP:

Auto rijden is zeker net zo leuk als in Cuba, ha,ha,
    is het eten goed gevallen?
    zeker als je niet weet wat je eet.
    Ziet er allemaal mooi uit, is Grit dat met die roode cape in Hippodrome Jerash? ha,ha
    Geniet nog maar lekker en drijf ze lekker morgen.
    Groeten,Frits,Siep, Ineke en JP

• 20 April 2009 - 13:18

JP:

" Wie is de mol " die man in dat rode jasje?

• 20 April 2009 - 15:17

Mam:

engerds kijken jullie goed uit in het verkeer !!
    Het is wel weer een belevenis zo,n Arabische wereld. Geniet maar van de Dode Zee en lekker zonnen op het water.

• 23 April 2009 - 10:16

Annemarie:

Weer mooie avonturen!
    Hopelijk wel de weg kunnen vinden in de woestijn want daar lijkt natuurlijk alles op elkaar!! Ik ben benieuwd naar jullie verdere verhalen.