At the copa..... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Grit en Steef - WaarBenJij.nu At the copa..... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Grit en Steef - WaarBenJij.nu

At the copa.....

Door: Steef en Grit

Blijf op de hoogte en volg Grit en Steef

31 Maart 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,

Op de op een na laatste dag van onze vakantie een laatste bericht vanuit een zonnig Rio de Janeiro.

Vorige week zijn we in Rio aangekomen. Op zaterdag hebben we ons rond laten rijden met een citytour. Niet echt onze stijl maar wel lekker makkelijk en efficiënt. Je weet in Rio ook niet goed waar je wel en niet veilig over straat kunt en bijvoorbeeld de wijk Centro is een no-go area in het weekend omdat de kantoren dan dicht zijn. We hadden een ‘zonnetje’ als gids die kwaad werd op de chauffeur toen hij een verkeerde afslag nam en we eerst naar het Christusbeeld moesten i.p.v. het Sambadrome. Tja, de Brazilianen kunnen ‘temperamentvol’ zijn. Anyway, we hebben de belangrijkste sites gezien zoals het Christus beeld, de Maracana (voetbalstadion) en de suikerberg. Over het strand lopen van Copacabana blijft ook erg leuk. Brazilianen showen hun brede (of te dikke) borstkas graag en op het strand wordt veel gesport.

Na Rio zijn we naar Ilha Grande geweest. Dat was een heerlijk eiland met veel jungle en geen autoverkeer. We hebben daar bijzonder weinig gedaan en vooral op het strand gelegen. We hebben een dagexcursie met een speedboot gedaan om nog wat meer van het eiland te zien en we hebben een korte rondwandeling gemaakt in de buurt het van plaatsje waar we zaten. En we hebben natuurlijk caipirinha’s gedronken aan het strand ;-)

En nu zijn we terug in Rio. Vanmorgen hebben we ons uitgeleefd op de ‘jogging-strip’ van Copacabana. We genieten nu nog een paar uur van het mooie weer en het zwembad en dan gaan we ons opmaken voor de terugreis.

Voor degenen die het zich afvragen: nee, we zijn het reizen nog niet zat! We hadden nog graag verder gereisd in Latijns-Amerika maar we zijn blij dat we zijn gegaan en kunnen terugkijken op een schitterende vakantie. En gelukkig hebben we de foto’s nog! ;-) We hebben uiteraard ook genoten van al jullie reacties, bedankt daarvoor!!!
Tot ziens in Nederland!

Groeten,
Grit en Stephanie

• 01 April 2012 - 13:27

Jan En Joke:

Na zo'n geweldige reis zal het ook wel weer fijn zijn om thuis te komen.
    We wensen jullie een hele goede terugreis en hopelijk gauw tot ziens.

• 01 April 2012 - 13:47

Marjon:

Het was fantastisch om jullie te volgen in jullie reis en een goed teken dat jullie het reizen nog niet zat zijn!
    Een veilige terugreis gewenst en dan eerst maar even uitpuffen denk ik?

• 01 April 2012 - 17:24

Erwin & Laura:

Tjee jongens, wat een avontuur hebben jullie achter de rug! We kunnen ons voorstellen dat dat naar meer smaakt, maar het is vast ook weer leuk om al jullie bekenden weer even te zien (en omgekeerd vinden jullie bekenden het vast ook leuk om jullie weer even te zien, wij wel in ieder geval!).

We zijn erg benieuwd naar de (rest van) de foto's. Al zullen we voor alles waarschijnlijk wel 3 weken nodig hebben! ;)

Hele goede reis en tot snel!!

Groetjes,
    E&L

• 01 April 2012 - 17:32

Miranda:

Oh, Rio :-) !!

Goeie thuiskomst en tot snel.

• 02 April 2012 - 08:12

John:

Goede reis (?) of welkom thuis!

Het was leuk om jullie verhalen te lezen. Maakt positief jaloers....

• 02 April 2012 - 08:24

Andrea:

kom je terug, wordt het buttweer... en koud...

maar ik heb je gemist en wil je graag weer zien!

• 02 April 2012 - 09:13

Jannie:

Stephanie en Grit, dank voor jullie prachtige verhalen en foto's! Het was weer heel fijn om zo de reis mee te beleven! Het wordt even acclimatiseren, maar de vele, vele foto's zullen de herinneringen levendig houden!
    Groetjes en tot ziens!