Terug - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Grit en Steef - WaarBenJij.nu Terug - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Grit en Steef - WaarBenJij.nu

Terug

Door: Steef en Grit

Blijf op de hoogte en volg Grit en Steef

29 Augustus 2008 | Nederland, Haarlem

Hallo allemaal,

Sinds dinsdagmiddag zijn we weer terug in Nederland.

We hebben zaterdag een bijzondere avond meegemaakt maar moeten nog eens goed googelen om te begrijpen wat candomble nu precies inhoudt. We hebben 2 uur lang gekeken naar dansende vrouwen die bezeten raakten door geesten. De "afsluiter" was een dans waarbij alle vrouwen (en opeens ook 1 man?) verkleed waren als orixa (geest). Onze gids vertelde dat ze nog tot middernacht door zouden gaan met dansen en muziek maken, maar het was voor ons wel even genoeg geweest.

Zondag was het eindelijk mooi weer en hebben we een dag op het strand kunnen liggen. Erg leuk om naar alle brazilianen te kijken die dan ook massaal vrij zijn en op het strand liggen.
We waren alleen een beetje dom door de hele dag in de zon te gaan liggen en zijn flink verbrand. Nog een dag zon leek ons niet handig dus maandag zijn we dus maar weer gaan rondkijken in het historisch centrum. We zijn in een museum geweest en de basiliek. Ook de pelourinho (een oude wijk) zijn we nog een keer doorgelopen.

In de loop van de middag zijn we vertrokken naar de luchthaven. De vlucht terug verliep gelukkig soepeler dan op de heenreis.

Bedankt voor alle reacties en tot de volgende reis!

groeten,
Grit en Stephanie

• 30 Augustus 2008 - 14:53

Jan En Joke:

Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn. Wij zijn momenteel een lang weekend bij mijn broer in Ohio. Gaan straks naar Cleveland, naar een markt met allerlei culturen, waar van alles te koop is.
    Geniet nog maar lekker na van alle ervaringen en de foto's natuurlijk.

• 02 September 2008 - 09:06

Tea Vos: