Pantanal, Pousada Piuval - Reisverslag uit Pantanal, Brazilië van Grit en Steef - WaarBenJij.nu Pantanal, Pousada Piuval - Reisverslag uit Pantanal, Brazilië van Grit en Steef - WaarBenJij.nu

Pantanal, Pousada Piuval

Door: Steef en Grit

Blijf op de hoogte en volg Grit en Steef

16 Augustus 2008 | Brazilië, Pantanal

Ola!

We zitten al weer ruim 2 dagen in de Pantanal op een Pousada (boerderij). Het is hier snikheet (40 graden) maar we vermaken ons prima in de vroege ochtend- en middaguren.

We zijn eergisteren begonnen met een wandeling door de jungle, hebben gisteren een tocht per paard gemaakt, daarna een stukje gevaren en ´s avonds een night safari gedaan. Dat laatste klinkt spannender dan het is, we zagen vossen, herten en konijnen dus dat komt wel overeen met de kennemerduinen ;-) Het spannendste was dat we vast kwamen te zitten in de modder en we door een traktor losgetrokken moesten worden.

Vanmorgen zijn we heel vroeg (5 uur) weer opgestaan om de zonsopgang te zien.

Tijdens de tochten zien we enorm veel vogels in alle kleuren en maten. De namen zijn niet te onthouden... We hebben in ieder geval gezien: parkieten, amazone papagaaien, reigers, tucans (2 soorten), haviken, gieren, kolibri´s en blauwe macaw´s. De laatste zijn heel erg gaaf om te zien vliegen.Er lopen ook emu´s rond waarvan we niet wisten dat dat een braziliaanse vogel is... Ook hebben we howler monkeys gezien en capucijn aapjes.

Vanmiddag hebben we aan het zwembad gelegen (je stoomt droog als je eruit komt) en we gaan straks piranha´s vissen.
Morgen zitten we hier nog een dagje en dan vliegen we naar de Amazone.

groetjes,
Grit en Stephanie

• 16 Augustus 2008 - 17:49

Mam:

Zijn dat jullie begeleiders die 2 oudjes?
    Goede reis cowboy en cowgirl.

• 16 Augustus 2008 - 20:29

Oom Rien:

toch niet al te mak, die paarden?

• 17 Augustus 2008 - 10:01

Nathalie:

Klinkt allemaal erg goed! Mooi ook die blauwe macaw.

Groetjes

• 17 Augustus 2008 - 15:22

Mam, Jannie:

Hé cowboys!
    Mooier dan een dierentuin en spannend, afwisselend en ook nog om te lachen! Wat een geweldige vakantie! Geniet maar lekker verder. Ik kijk nu al uit naar jullie foto's en ben ontzettend nieuwsgierig naar de verhalen!
    groetjes, mam

• 18 Augustus 2008 - 11:14

Andrea:

klinkt mooi! al dieren en jungle. valt het mee, of hebben jullie ook: tjeee, leuk hoor, weer een papegaai....

• 19 Augustus 2008 - 08:17

Tea:

Die hoed staat je goed Grit en je paard staat allert. Stephanie, wilde jouw paard net gaan eten of zo? (Leuk petje trouwens.