Trein naar Morretes - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Grit en Steef - WaarBenJij.nu Trein naar Morretes - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Grit en Steef - WaarBenJij.nu

Trein naar Morretes

Door: Steef en Grit

Blijf op de hoogte en volg Grit en Steef

10 Augustus 2008 | Brazilië, Curitiba

Hallo allemaal,

We zijn gisteren goed aangekomen in Curitiba met de eerste binnenlandse vlucht met TAM. 's Middags zijn we rond gaan kijken in curitiba (enorme stad met 1,3 miljoen inwoners) maar helaas was het erg slecht weer. We zijn daarom in een hop-on-hop-off bus gestapt en er pas bij het beginpunt weer uitgestapt ;-) Er was ook niet echt veel spannends te zien onderweg en na een uur rondrijden werd het al donker. Helaas zaten we toen wel ergens in the middle of nowhere dus we moesten het rondje afmaken.

Vanmorgen zijn we met een trein naar Morretes geweest. Dat is eigenlijk de enige reden om hier een stop te maken. Het is een schitterend traject door tropisch regenwoud en langs diepe ravijnen. Wederom hadden we pech, we zaten aan de minst spannende kant van de trein. In Morretes hebben we voor het eerst echt Braziliaans gegeten en persoonlijk vond ik het geen succes. Ik had draadjesvlees dat ik moest mengen met bloem, rijst, banaan en mandarijn. En we moeten allebei nogal wennen aan de braziliaanse porties, daar kun je makkelijk met z'n 2-en van eten (wel goed voor grit´s lijn dus, haha). We hebben het stadje verder bekeken en de eerste kolibri's gezien. (eentje vloog er nog tegen grit's hoofd aan)

Met de bus zijn we terug naar curitiba gereden. Dat was ook een mooi traject maar helaas was het weer begonnen met regenen dus we zagen niet zoveel door de beslagen ramen. In Curitiba hebben we weer de toeristenbus genomen naar het Museo Oscar Niemeijer. De inhoud van het museum was niet zo spannend (wel grappig is dat ze er een tentoonstelling over Droog design hebben gehad) maar de buitenkant is erg gaaf. De architect heeft veel bekende gebouwen ontworpen waaronder ook een grote kerk in Brasilia en het VN gebouw in new york.
We zijn hierna in een taxi gesprongen naar het hotel en hebben voor de 2e avond op rij bij de italiaan gegeten (bij gebrek aan andere restaurants).

Morgenmiddag vliegen we naar Foz do iguacu om naar de watervallen te gaan kijken. We hebben daar 2 hele dagen de tijd voor dus we willen ze ook uitgebreid van de argentijnse kant gaan bekijken. Hopelijk kunnen we dan ook wat foto~s plaatsen want de pc van ons hotel hier kan internet geloof ik maar net aan... (prehistorisch dus geen usb-aansluitingen).

Ata logo!
Grit en Stephanie

• 11 Augustus 2008 - 07:19

Jan En Joke:

Leuk om jullie belevenissen weer te lezen. Geniet ervan!

• 11 Augustus 2008 - 17:37

Mam:

had ons maar meegenomen dan was het prachtig weer geweest!! Wat een strand het lijkt Bloemendaal wel .
    vandaag heb ik Nathalie opgehaald van het station ik was een dag in de war dacht dat ze morgen thuis zou komen dom he. echt iets voor mij . Nog hee veel plezier en mooi weer
    ps N hadht ontzettend leuk gehad met alleen maar zon , dat was heel bijzonder voor deze tijd
    doei

• 11 Augustus 2008 - 19:14

Jannie, Mam:

Wat jammer dat het bij jullie ook regent! Ondanks dat toch twee aardige foto's. Dat Braziliaanse eten lijkt me heel bijzonder! Je kunt in ieder geval voldoende eten!
    Veel kijkplezier bij de watervallen en dan schijnt de zon!

groetjes of ata logo?

• 11 Augustus 2008 - 22:17

Grit En Steef:

Hallo,
    even snel een bericht. het is hier nu heerlijk weer, 25 graden en zon. morgen gaan we naar de watervallen!
    groetjes!

• 12 Augustus 2008 - 08:23

Tea:

Door de regen krijgt alles wel een mooiere kleur! Dus nu maar hopen op zonneschijn. Ik hoop dat jullie dan nog veel mooie foto's kunnen maken.

• 13 Augustus 2008 - 07:47

Andrea:

dat van die vogel, die tegen grit's hoofd vloog, die was grappig!