Alternatief dauwtrappen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Grit en Steef - WaarBenJij.nu Alternatief dauwtrappen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Grit en Steef - WaarBenJij.nu

Alternatief dauwtrappen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Grit en Steef

12 Mei 2007 | Vietnam, Hanoi

We zijn een week te vroeg maar dankzij de nachttrein van Sapa naar Hanoi hebben we toch het gevoel te dauwtrappen. We zijn om half 5 vanmorgen aangekomen in Hanoi en wachten nu in het hotel totdat we worden opgehaald om naar Halong Bay te gaan.
Sapa was erg mooi. We hebben drie dagen wandelingen gemaakt en dat was soms best intensief. Vooral de wandeling op de tweede dag in een dal was zwaar door de temperatuur en de geitenpaden die we op en af moesten volgen.
De bevolking in de bergen rond sapa komt naar sapa toe om toeristen allerlei zooi te verkopen. Uiteindelijk hebben we ook toegegeven aan enkele volhardende dames dus wie een geborduurd zakje wil hebben voor zijn mobiele telefoon moet bij ons zijn; we hebben twee hele mooie in de aanbieding "you wanna buy???"
Hopelijk mogen we zometeen een douche nemen. De receptionist hebben we net wakker gemaakt, die lag in de lounge op de grond te maffen, dus hopelijk neemt hij het ons niet teveel kwalijk.
We zitten de komende twee dagen op een Chinees zeilschip dus van internetten zal het niet meer komen. Daarna zijn we weer een nachtje in hanoi om door te vliegen naar Hue.
Het weer zit trouwens nog steeds mee, het is droog en rond de 30 graden. We hebben ons heel erg afgevraagd hoe toeristen in het regenseizoen die geitenpaden moeten bewandelen maar volgens onze gids kon dat wel.... (zelf een zwarte Hmong uit een bergdorp dus die is wel wat gewend).
groeten,
Grit&Stephanie

• 12 Mei 2007 - 08:29

Bert:

Hoi Grit en Steef,

Mooie foto's hoor. Vooral die met die terrassen op de achtergrond.

Vandaag (ZA) ga ik met Rekha naar S'heim en morgen (ZO) gaan oom Rien en Tea.

Gisteren met Rekha op huizenjacht geweest. 's Ochtends Deventer en 's middags Zwolle en Kampen. In Kampen hebben we een heel leuk huisje gezien, ik denk dat ik er op ga bieden.

Kijk even hoe het met het vstgoed gaat in Vietnam, ik heb daar wat geld in zitten.

Hebben jullie al hondenvlees gegeten? Katten eten ze er ook volgens mij.

Groeten, Bert.

• 12 Mei 2007 - 13:40

Mam:

hallo!!!

Durven jullie wel met blote voetjes door de rijstvelden wandelen? Geen slangetjes gezien? Ja,kijken en niet kopen dat gaat echt niet op in die landen.
    Het zijn volhouders hoor! Wij hoeven dit jaar niet te dauwtrappen, ha ,ha.
    Goeie reis!!

Groetjes
    pap en mam

• 12 Mei 2007 - 14:50

Nathalie:

Hello Vietnam-gangers!!

Het ziet er allemaal erg mooi uit! Jaja, die rijstvelden komen me bekend voor!

Zo te horen vermaken jullie je prima. Hier mis je trouwens niets, de afgelopen week heeft het alleen maar geregend.

Veel plezier nog!

Nathalie xx

• 12 Mei 2007 - 15:33

Oom Rien:

Leuk, om zo op de hoogte gehouden te worden.

veel plezier

• 12 Mei 2007 - 21:09

Jannie:

Dag lieverds,
    Jullie zien er nog heel gezond en stralend uit! Da's goed om te zien! Wat een prachtig landschap waar jullie in lopen. Mooi zeg, die bergruggen op de achtergrond! Ik ben blij dat het niet regent, want die geitenpaadjes zien er akelig smal uit en zullen dan wel héél glad en glibberig zijn.
    Geniet maar rustig verder!
    Veel liefs, Mam

• 13 Mei 2007 - 08:48

Tea:

Leuke foto!! Die zou ik liever hebben dan
    geborduurde zakjes. Rien en ik gaan tegen de avond naar Jannie. Vanmiddag eerst naar een receptie met aansluitend een warm en koud buffet. Hoe doen jullie het eigenlijk met het eten??
    Groetjes vanuit een regenachtig Tegelen,
    Tea