Full Circle IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Grit en Steef - WaarBenJij.nu Full Circle IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Grit en Steef - WaarBenJij.nu

Full Circle IJsland

Door: Grit en Steef

Blijf op de hoogte en volg Grit en Steef

28 Juli 2014 | IJsland, Reykjavik

Hallo allemaal,

Gisteren zijn we thuisgekomen na onze rondreis door IJsland. We hebben weer genoten van veel moois. Zie de foto's!

We zijn twee weken geleden begonnen in The Blue Lagoon, een mooi thermaal bad dat ligt op de route van de luchthaven naar Reykjavik. De volgende dag zijn we richting de west-fjorden gereden waar we o.a. papegaaiduikers hebben gezien en Raudasandur (rood zandstrand), een 5-dubbele waterval (zie foto Dynjandifoss, dat is het bovenste deel van de waterval!). Op de eerste dag hebben we onderweg nog een mooie wandeling gemaakt naar een explosiekrater (Eldborg).
Myvatn (muggenmeer) was een mooi gebied met veel muggen(!), kraters en andere vulkanische kenmerken (Hverir). Ook hier hebben we heerlijk in een warm bad gedobberd.

Via de fjorden aan de oostkust zijn we naar het zuiden gereden. Jokulsarlon (gletsjermeer) was erg mooi.
De voorlaatste dag hebben we een excursie gemaakt naar Landmannalaugar. Dit is een heel ruig gebied met veel mooie gekleurde bergen en fluorescerend groen mos.
De laatst dag hebben we de 'Golden circle' gedaan. Dit is een rondje dat veel toeristen maken langs Geysir, Gullfoss en Pingvellir.

Groetjes,
Stephanie

• 29 Juli 2014 - 13:19

Jan En Joke:

Hallo Stephanie en Grit,

Prachtige foto's. Lijkt ons ook wel wat om eens te zien. Zo'n bijzonder landschap.
    Geniet maar lekker na.

Groetjes Joke en Jan

• 29 Juli 2014 - 15:25

Miranda:

Leuk!! Leuke foto's, je kan zien dat jullie plezier hebben gehad :)

Tot snel dan mag je er alles over vertellen!

Miranda

• 29 Juli 2014 - 19:29

Jannie:

Hallo Stephanie en Grit,

Dat ziet er echt heel mooi uit!
    Zo als ik jullie vertelde, had ik al naar een rondreis gekeken!
    Ja, dat gaat het worden volgend jaar!?!

Heerlijk dat jullie zo genoten hebben.
    Jammer dat het al weer voorbij is!

Geniet na met de foto's en de herinneringen!

Leuk dat jullie iedereen mee laten genieten!

Groetjes,
    Jannie/ Mam